406 keer bekeken

Kijken naar de toekomst van Clubs

• zondag 11 september 2022 @ 13:14
    reactie op (#41) Thuru

Ik heb, helaas, nog geen reactie 

• zondag 11 september 2022 @ 01:55

Hoe staat het hiermee? Een update misschien. Tijd geleden dat ee wat nog hebben gehoord.

• vrijdag 26 augustus 2022 @ 03:05
    reactie op (#39) Serpentor

Helaas ben ik geen miljonair, anders had ik Clubs zeker overgekocht. Ik hoop dat Clubs nog lang kan leven. Facebook, istagram enzovoorts ben ik niet wild van. Weliswaar heeft iemand ooit voor mij, mij op facebook aangemeld en wat neergezet, maar goed ik doe er verder total niets mee. Ik kom zeer zelden op facebook en dan moet het echt met toeval zijn. Op istagram zover ik weet nog nooit geweest. Ander social media zoals whatsapp doe ik ook al niet.

Gewijzigd op 2022-08-26 03:06:38
  • vrijdag 26 augustus 2022 @ 02:14
    reactie op (#38) Peris

Je hebt gelijk Wilma, het liefst zou ik ook wensen dat Clubs zijn indeling niet hoeft te wijzigen, juist die vrijheid die het vormgeven van clubs zo kenmerkt, die zouden we eigenlijk moeten koesteren. Er komt echter wel het probleem bij kijken dat Google steeds meer discrimineert als het gaat om websites die niet mobielvriendelijk zijn. Websites, of in ons geval de clubs, komen daardoor opzettelijk veel lager zichtbaar in de zoekresultaten. Een paar jaar terug hadden we dat probleem ook, toen was Clubs nog niet voorzien van een https url.

Dit alles overwegende denk ik dat als Clubs ooit nog toekomstbestendig wil zijn, we toch niet onder het responsive maken uitkomen. Als dat een onbetaalbare missie wordt, dan zullen we daar realistisch naar moeten kijken. In mij botst het idealistische regelmatig met het realistische, hopelijk krijgen we snel uitsluitsel, dan weten we of er een realistisch plan mogelijk is, en anders..... dan moeten we het beste maar maken van de tijd die Clubs nog rest.

• donderdag 25 augustus 2022 @ 19:12
    reactie op (#33) Serpentor

Quote: Serpentor

donderdag 25 augustus 2022 @ 12:55

We kunnen van alles proberen om de leesbaarheid op mobiele apparaten te vergroten, maar het komt nog niet in de buurt van wat ze responsive noemen. Zowat alle websites, zeker de sociale media, zijn responsive tegenwoordig. Het is nu eenmaal de toekomst, en als Clubs een reële kans wil hebben op een toekomst, dan zul je mobielvriendelijk moeten worden. Ik vind het ook jammer, maar het is niet anders.

Dat ben ik helemaal met je eens, Marcel, maar dat zal om een investering van Clubs vragen, die onder de huidige omstandigheden en het resterende aantal  (betalende) leden op Clubs, niet haalbaar en/of reëel is. Het hele clubsprogramma zal herschreven moeten worden en dat gaat geheid gepaard met kinderziektes en bestaande clubs die weer misvormd gaan raken. Soms kun je beter accepteren, wat nog wel mogelijk is en daarbij naar het best mogelijke streven.

Maar goed, zolang het Clubs management niet reageert, blijft het bij wensdromen.

• donderdag 25 augustus 2022 @ 19:10
    reactie op (#36) Thuru

Nee, het uitgangspunt van responsive is dat het er voor alle gebruikers netjes uitgelijnd uitziet. Desktop gebruikers zien alles mooit uitgelijnd, mobiele gebruikers ook.

• donderdag 25 augustus 2022 @ 18:48
    reactie op (#35) Serpentor

donderdag 25 augustus 2022 @ 18:20

Responsive betekent dat de siteinhoud automatisch worden geschaald zodat ze mooi uitlijnen op mobiele apparaten.

Heeft dat ook nog gevolgen voor bijvoorbeeld desktop gebruikers?

• donderdag 25 augustus 2022 @ 18:20
    reactie op (#34) Thuru

Responsive betekent dat de siteinhoud automatisch worden geschaald zodat ze mooi uitlijnen op mobiele apparaten.

• donderdag 25 augustus 2022 @ 16:55
    reactie op (#33) Serpentor

donderdag 25 augustus 2022 @ 12:55

We kunnen van alles proberen om de leesbaarheid op mobiele apparaten te vergroten, maar het komt nog niet in de buurt van wat ze responsive noemen. Zowat alle websites, zeker de sociale media, zijn responsive tegenwoordig. Het is nu eenmaal de toekomst, en als Clubs een reële kans wil hebben op een toekomst, dan zul je mobielvriendelijk moeten worden. Ik vind het ook jammer, maar het is niet anders.

Wat is responsive?

• donderdag 25 augustus 2022 @ 12:55
    reactie op (#32) Thuru